Salgs og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på hagall.dk.
[indsæt informationer]
For at handle på hagall.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer.

Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay. Anvendes MobilePay til betaling opkræves gebyr for det underliggende betalingskort.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvor der er tale om en personalisering (tryk på produkter) trækker vi betalingen, når udførelsen påbegyndes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Vi leverer varerne med Post Nord eller GLS og leverer i hele Danmark, samt flere udenlandske destinationer, som fremgår af vores checkout, når du vælger leveringsadresse.

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af personaliserede produkter. Hermed forstået produkter, der skal have tryk i form af eget navn, spillers navn, flag, eller anden form for tilvalg, der gør at varen skal behandles efter dit ønske. Returretten frafalder på det tidspunkt hvor vi går i gang med at trykke varen, jævnfør Forbrugeraftaleloven, § 18, stk. 2, nr. 3 og du modtager en email der orienterer omkring at ordren er lagt til tryk.

Bemærk at der ved tryk på trøjer, tilbydes to forskellige slags tryk (Originalt eller standard), hvor kun det ene fremgår af siden. Kan du vælge originalt tryk, er det lig det spillerne har på deres spilletrøjer. Kan du vælge standard tryk, er det et tryk der er sammenligneligt, men ikke er det originale. Der kan derfor forekomme farveforskelle, samt at skrifttypen ikke er identisk, med originaltrykket.

Ydermere understreger vi at tryk til spillere kan ændres op til sæsonstart eller turneringsstart. Derfor er der ingen garantier for at et udbudt tryk bliver det brugte for klub- eller landshold, før de officielle spille- og tryklister indleveres til forbundet.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Her er der bl.a. tale om datovarer såsom energibarer, proteinpulver og lignende.

Sådan fungerer fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til:

[indsæt informationer]

Du kan udfylde og indsende fortrydelsesformularen her (https://www.emaerket.dk/external- files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf) eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os eller til

[Indsæt dato]

Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger, såfremt du returnerer hele ordren. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, 7 indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du bedes vedlægge en kopi af fakturaen, ordrebekræftelsen eller tydeligt vedlægge et stykke papir med dine oplysninger inklusiv ordrenummeret. Det vil lette vores ekspedition betragteligt.

Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Bed om og gem derfor postkvittering samt track and trace nummer.

Reklamation
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at returnere varen til:

[indsæt afsendelse adresse]

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Ydermere bedes du medsende dit oprindelige ordrenummer, samt kontaktoplysninger.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace- nummer.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Dog skal du stoppe med at benytte produktet ved fundet reklamation, for at vi har mulighed for at vurdere reklamationen korrekt.


Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg.

Du kan oprette en klagesag via deres netportal www.naevneneshus.dk

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse unisport@unisport.dk.

Vi anbefaler dog altid, at du kontakter os, for at finde en løsning på et problem.

Opdateret: 3. februar 2023